ایمپلنت دندانی

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

ایمپلنت دندانی

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت و پروتز های دندانی

ایمپلنت پین های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده که درون استخوان فک گذاشته می شود. دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از از دست  رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است. در واقع تقبل قیمت ایمپلنت را میتوان همسو با روش های زیبایی درمانی مثل بلیچینگ دندان که فرآیند زیباسازی دندان ها و به عبارت دیگر روش های سفید کردن دندان ها استفاده کرد که زیبایی دندان های شما را دو  چندان می نماید. پس از از دست رفتن دندان در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی جویدن و کج شدن دندانهای کناری است. اگر گذاشتن با تاخیر ایمپلنت پیشنهاد می شود ایمپلنت های کوچکتر و استوانه ای به دلیل در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می شود. برخی افراد ایمپلنت را با لمینیت دندان اشتباه می گیرند ولی لمینیت فقط لایه ای برروی دندان های اصلی قرار می گیرد.

دلایل کاشت دندان یا استفاده از ایمپلنت:

  • بسیاری از دلایل با اهمیت برای توجیه لزوم جایگزینی دندان های از بین رفته با ایمپلنت دندان به شرح زیر وجود دارد:
  • وجود همه دندان ها در دهان می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. به این ترتیب شما دیگر نگران توجه دیگران به دندان های از بین رفته خود نخواهید بود.
  • هنگامی که دندان ها از بین می رود، ناحیه استخوان فک که این دندان ها را نگه می دارد شروع به از بین رفتن می کند. کاشت ایمپلنت دندان به حفظ این استخوان و ظاهر فک شما کمک می کند.
  • از دست دادن دندان می تواند بر کیفیت جویدن غذا و نوع غذاهایی که شما امکان خوردن آنها را دارید، تاثیر داشته باشد. بعضی افرادی که دندان های آنها از بین رفته است رژیم غذایی ضعیف دارند و به این ترتیب ممکن است سلامت کلی آنها تحت تاثیر قرار گیرد. میوه ها و سبزیجات خام نیازمند جویدن بیشتر هستند. به همین خاطر کسانی که با جویدن مشکل دارند ممکن است از مصرف آنها خودداری کنند. سایر انتخاب ها، همچون مخلوط کردن، پوره کردن و آب گرفتن نیز همواره قابل استفاده نیستند.
  • از دست دادن دندان ها می تواند وضعیت گاز گرفتن آنها را تغییر دهد. تغییر در وضعیت گاز گرفتن می تواند باعث ایجاد مشکلات خاص برای مفصل فک شود که در اصطلاح تخصصی به آن مفصل گیجگاهی یا تحتانی نیز گفته می شود.
  • از دست دادن دندان ها می تواند وضعیت صحبت کردن و طرح لبخند شما را تحت تاثیر قرار دهد و به این ترتیب اعتماد به نفس شما را کاهش دهد.

جنس ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی از جنس فلزات مختلف و حتی سرامیک ها هستند ولی اغلب ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم هستند. ایمپلنت های دندانی از دو جزءاصلی تشکیل شده اند: فیکسچر و اباتمنت. فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان قرار دارد و قسمت اباتمنت ایمپلنت روی آن قرار می گیرد و نهایتا روکش چینی با فرم دندان روی آن قرار داده می شود.

ایمپلنت ها چگونه عمل می کنند؟

از ایمپلنت می توان به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند استفاده کرد که این روکش ها بطور ثابت توسط سیمانهای دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی :

به دلیل تفاوت های اناتومیک در هر انسان مانند میزان استخوان، کیفیت استخوان، شکل و نیز ارتباط فک بالا و پایین، انواع مختلفی از اندازه ها، شکل ها و ترکیب بندی های ایمپلنت دندانی  وجود دارند ازجمله:

  • Implant Internal Connection : یعنی اینکه قسمت تحتانی تاج آن به درون ریشه وارد شود. امروزه بیشتر از این نوع ایمپلنت دندانی استفاده می شود. فقط در قطرهای 3 میلیمتر و کمتر امکان این نوع ایمپلنت دندانی وجود دارد به دلیل قطر کم فیکسچر وجود ندارد زیرا باعث ضعیف شدن بدنه ایمپلنت دندانی می شود.
  • Implant External Connection : یعنی اینکه قسمت فوقانی ریشه به درون تاج وارد شود. از آنجا که داخل ایمپلنت دندانی تراشیده نمی شود ایمپلنت دندانی از مقاومت بیشتری برخوردار است هنوز هم بعضی از متخصصین برای دندان های مولر از این نوع ایمپلنت دندانی استفاده میکنند.
  • Mini Implant : به ایمپلنت دندانی با قطر کمتر از 3 میلیمتر مینی ایمپلنت دندانی گفته می شود که برای موارد موقتی استفاده میشود. ممکن است که لازم باشد برای شش ماه پروتز دندان موقت به بیمار داده شود در این صورت میتوان از دو یا سه مینی ایمپلنت دندانی استفاده بکنیم تا یک دست دندان موقت برای بیمار ساخته شود و در زمانیکه ایمپلنت های دندانی اصلی به بهره برداری میرسند مینی ایمپلنت ها حذف شوند.

انواع  پروتز برای  فک بی دندان  کامل :

1- کاشت 12 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای 12 تا 14 روکش مجزا

2- کاشت 10 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای 12 تا 14 روکش متصل

3- کاشت 8 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای  10 تا 14 روکش متصل

4- کاشت 6 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای 10 تا 12 روکش متصل

5-کاشت 6 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای ساخت دست دندان پیچ شونده هیبرید

6- کاشت 6 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای ساخت دست دندان پیچ شونده

7- کاشت 4 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای اتصال به دست دندان

8- کاشت 2 واحد ایمپلنت دندانی برای بر طرف کردن لقی دست دندان

آیا کاشت دندان با درد همراه است؟

از آنجایی که ایمپلنت دندانی تحت بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار در حین عمل درد نخواهد داشت اما پس از جراحی ایمپلنت بستگی به مدت زمان عمل ایمپلنت دندانی و کیفیت استخوان و واکنش بافتی بیمار مقداری درد و تورم قابل پیش بینی است که با تجویز دارو قبل و بعد از جراحی ایمپلنت دندانی به حداقل میرسد.

طول درمان ایمپلنت چقدر است؟

طول مدت جراحی معمولا از نیم ساعت تا دو ساعت می باشد و بسته به تعداد ایمپلنت ها و شرایط فکی بیمار تغییر می کند. در مواردی که علاوه بر کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان و یا تغییر شرایط کف حفره سینوس در فک بالا نیاز باشد، زمان کاشت ایمپلنت بیشتر خواهد بود. پس از کاشت ایمپلنت تا قرار دادن پروتز روی آن زمانی حدود 6 هفته تا 3ماه موردنیاز است، تا کاملا ایمپلنت ها در شرایط بدور از تکان و لرزش به آرامی به استخوان فک بیمار جوش بخورد و ایمپلنت در جای خود کاملا محکم شود سپس دندانپزشک مبادرت به قرار دادن پروتز روی ایمپلنت می کند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی