ایمپلنت دندانی

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

ایمپلنت دندانی

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

متقاضی ایمپلنت دندان 

در اکثر موارد هر فردی که آن‌قدر سالم باشد که بتواند عمل کشیدن دندان یا جراحی دهان را انجام دهد، متقاضی ایمپلنت دندان نیز می‌تواند محسوب شود. بیماران باید برای نگه‌داشتن ایمپلنت استخوان و لثه‌های سالم داشته باشند، مقید به رعایت بهداشت دهان و دندان باشند و به‌طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند. بیماران مبتلا به اختلال‌های مزمن کنترل نشده مانندد دیابت یا نارحتی‌های قلبی، بیمارانی که بر روی سر/ گردن پرتو‌درمانی انجام داده‌اند و افرادی با مصرف سیگار زیاد باید به دقت توسط متخصص معاینه شوند. اگر تصمیم به کاشت دندان دارید، باا  دندانپزشک معالج خود در مورد مناسب بودن این عمل مشورت کنید.

ایمپلنت چگونه و توسط چه متخصصی در دهان قرار داده می‌شود؟

 گروهی از متخصصین برای تهیه طرح درمانی ایمپلنت، قرار دادن آن در دهان و ترمیم؛ یعنی ساخت روکش دندان، پل دندانی یا دندان  مصنوعی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرد و در دهان مشخص است، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این گروه از متخصصین جراحی دندان، پریودنتیست، جراح دهان و دندان یا دندانپزشک عمومی آموزش دیده در زمینه جراحی ایمپلنت و تکنیسین لابراتوار دندان، که مسئول ساخت ایمپلنت است، تشکیل می‌شود.

قرار دادن ایمپلنت در دهان عملی جراحی است که در آن غالباً با بهره‌گیری از گاید (شابلون) جراحی کانال‌های ظریفی داخل استخوان فک ایجاد می‌شود. سپس ایمپلنت در جای تعیین شده به گونه‌ای ثابت می‌شود که با استخوان در تماس نزدیک باشد. جوش خوردن ایمپلنت به استخوان معمولاً دو تا شش ماه زمان می‌برد و پس از آن روکش به ایمپلنت متصل می‌شود تا کار خاتمه یابد.

روش‌های جایگزینی ایمپلنت دندان

اباتمنت فوراً (همزمان با وارد کردن ایمپلنت در استخوان) یا پس از سپری شدن دوره التیام به ایمپلنت متصل می‌شود. اباتمنت به ایمپلنت و روکشی متصل می‌شود که جایگزین بخش قابل مشاهده دندان در دهان می‌شود. اباتمنت روکشی را نگه می‌دارد که در لابراتوار مطابق قالب گرفته شده از دهان بیمار متناسب با دندان‌های طبیعی بیمار ساخته می‌شود. روکش با سیمان یا پیچ روی اباتمنت ثابت می‌شود تا برای همیشه در جای خود باقی بماند. پس از ثابت کردن روکش به سختی می‌توان ایمپلنت را از دندان‌های طبیعی تشخیص داد.

جایگزینی چند دندان ثابت

روکش موقت یا اباتمنت مانند روش جایگزینی یک تک‌دندان تا زمان تکمیل مرحله التیام روی ایمپلنت های چندگانه قرار داده می‌شود. اباتمنت‌های دائمی پس از التیام به ایمپلنت متصل می‌شود. این اباتمنت‌ها به روکش سفارشی یا پل دندانی ساخته شده در لابراتوار به صورت متناسب با دندان‌های طبیعی متصل می‌شود. پل دندانی جایگزین چند دندان در مرحله پایانی با سیمان یا پیچ روی اباتمنت ثابت می‌شود. دندان بدون آسیب زدن به دندان‌های سالم مجاور جایگزین می‌شود و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌شود.

ایمپلنت متحرک ـ جایگزینی با تکیه‌گاه دندان

 اگر بیمار در فک پایین دندان نداشته باشد، با توجه به طراحی ترمیمی متحرک از دو یا شش ایمپلنت برای نگه‌داشتن دندان مصنوعی فک پایین استفاده می‌شود. اگر بیمار هیچ دندانی در فک بالا نداشته باشد، حداقل چهار ایمپلنت برای نگه‌داشتن دندان مصنوعی فک بالا به کار برده می‌شود. دندان مصنوعی متحرک غالباً برای جایگزینی تعداد زیادی دندان، تحلیل گسترده بافت لثه و استخوان به کار برده می‌شود تا از استخوان‌بندی صورت، لب و گونه‌ها حمایت شود. دندان مصنوعی جدید اتصالاتی دارد که یا با گیره‌های مخصوص در جای خود روی  ایمپلنت ثابت نگه‌داشته می‌شود یا این که از میله سفارشی ساخته شده و کنگره‌دار برای تقویت و حمایت بیشتر روکش استفاده می‌شود. طراحی غالباً با توجه به تراکم استخوان و تعداد ایمپلنت های موجود انجام می‌شود و دندانپزشک روش‌های مختلف کاشت دندان را در جلسه مشاوره توضیح می‌دهد. مزیت شاخص دندان مصنوعی متحرک سهولت تمیز کردن ایمپلنت های دندانی است.

آیا کاشت دندان دردناک است؟

اکثر بیماران پس از کاشت دندان می‌گویند که درد و ناراحتی عمل ناچیز بوده است. در طول عمل از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و اکثر بیماران درد ناشی از کاشت دندان را کمتر از درد کشیدن دندان می‌دانند.

درد ملایمی پس از ایمپلنت دندان بروز می‌یابد که به خوبی با مسکن‌های غیرتجویزی مانند تایلنول و مورتین تسکین داده می‌شود.

مراقبت از ایمپلنت دندان

 از دندان کاشته شده باید مانند دندان طبیعی مراقبت کرد و مسواک زدن، نخ دندان، شستشو با دهانشویه آنتی باکتریال و مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکرد.

قیمت ایمپلنت و پوشش بیمه

 ایمپلنت دندان در حال حاضر تحت پوشش بیمه قرار ندارد، اما ممکن است بیمه هزینه طرح درمانی را با توجه به خط‌مشی خود یا در صورت از دست دادن دندان پوشش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خاص خود با مرکز ایمپلنت و نماینده بیمه مشورت کنید.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی