ایمپلنت دندانی

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

ایمپلنت دندانی

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

ایمپلنت، ایمپلنت دندانی، کاشت دندان، قیمت ایمپلنت، برند ایمپلنت، مرکز ایمپلنت

  • ۰
  • ۰

جی دی ایمپلنت: مراقبت های پس از پر کردن دندان

افرادی که اقدام به پر کردن دندان های ناسالم می کنند بعد از پر کردن دندان باید اقداماتی را انجام دهند و همچنین از خوردن و آشامیدن بعضی مواد غذایی بپرهیزند.

افرادی که دندان خود را با آمالگام یا همان مواد سیاه پر می کنند باید تا چند ساعت از خوردن مواد مانند خوراکی های جویدنی اجتناب کنند و غذاها را با طرف دیگر دهان خود بجوند. زیرا مواد استفاده شده برای پر کردن دندان تا چند ساعت حساس و شکننده هستند.

افرادی که دندان خود را با کامپوزیت ترمیم می کنند تا بیست و چهار ساعت اول باید از خوردن مواد رنگی مانند قهوه بپرهیزند زیرا کامپوزیت ها تا مدتی قادر به جدب مواد رنگی هستنند و در صورت استفاده از این مواد ظاهری نازیبا به خود می گیرند. اما خوردن مواد جویدنی مانعی ندارد.

زمانی که دندان با مواد آمالگان پر می شود تا چند ساعت نمی توان از نخ دندان استفاده کرد. اما اگر بعد از پر کردن دندان متوجه شدید که نمی توانید برای دندان پر شده از نخ دندان استفاده کنید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

بعد از پر کردن دندان تا چند روز و یا حتی دو ماه پس از آن ممکن است درد و یا حساسیت به آشامیدنی های سرد و گرم وجود داشته باشد که این موضوع طبیعی است. ولی اگر متوجه شدید این مشکلات پس از گذشت چند ماه هنوز وجود دارند و از بین نرفته اند حتما این موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارید.

بعد از ترمیم دندان ممکن است بیمار احساس بلندی در دندان خود نماید که این احساس کاذب است و از بی حسی موضعی ناشی می شود. اگر بعد از پر کردن دندان و پس از برطرف شدن بی حسی موضعی هنوز احساس بلندی یا زبری و حتی تیزی در در دندان خود نمودید حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

زمانی که ناحیه ای از دهان برای پر کردن دندان بی حس شد این بی حسی ساعاتی پس از اتمام پر کردن دندان از بین می رود بنابراین بیماران باید توجه داشته باشند که لب و داخل گونه خود را گاز نگیرند.

استفاده از کامپوزیت ها و یا آمالگام برای پر کردن دندان مشکلاتی را نیز در پی دارند. ممکن است که بعد از مدتی کامپوزیت دچار تغییر رنگ شو و یا از شفافیت آمالگام کاسته شود که در این صورت باید به دندانپزشک مراجه شود.

استفاده از مواد آمالگام برای پر کردن دندان ممکن است در بعضی مواقع مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورد این مشکلات می تواند مانند برق گرفتگی خفیف در دندان باشد که اگر این مشکل تا مدتی برطرف نشده باید به پزشک خود مراجعه نمایید تا نوع درمان را عوض نماید.

افرادی که دندان خود را پر می کنند نیاز است که بهداشت دندان خود را بیشتر رعایت نمایند و مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده نمایند. زیرا پر کردن دندان به این معنا نیست که آن دندان دیگر دچار پوسیدگی نمی شود. حتی ممکن است همان دندان از ناحیه ی دیگری دچار پوسیدگی شود.

گاهی اوقات افراد پس از پر کردن دندان اقدام به خوردن غذاهای سفت می کنند که این باعث میشود قسمتی از دندان دچار شکستگی شود که فر باید برای ترمیم آن مجددا به دندانپزشک مراجعه نماید.

دندان زمانی که پر می شود دچار عفونت نمی شود بنابر این نیازی نیست فرد از آنتی بیوتیک استفاده نماید. ولی اگر پس از پر کردن دندان دردی وجود داشته باشد در صورت تجویز پزشک حتما باید از مسکن استفاده نمایید.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی